Firmy IT – jak skutecznie się wyróżnić? Visual merchandising odzieżowy.
Firmy IT – jak skutecznie się wyróżnić? Visual merchandising odzieżowy.
Branża IT to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki, i choć przed firmami IT stoi wiele możliwości i wyzwań, nie wolno zapominać o zagrożeniach. Jak skutecznie wyróżnić się na rynku i wyjść przed szereg konkurencji, która nigdy nie śpi? Jak sprawić, że to nasz produkt będzie tym najbardziej pożądanym i wzbudzi w klientach nowe emocje? Tu z odpowiedzią przychodzi visual merchandising odzieżowy. Mimo że świat IT może sądzić, iż z modą mu nie po drodze, nic bardziej mylnego. To właśnie ubrania, które pełnią rolę identyfikacji wizualnej całego brandu, czy samego produktu, w znacznym stopniu wpływają na decyzje zakupowe klientów i skutecznie zwiększają sprzedaż.
Visual merchandising odzieżowy – nowy kierunek rozwoju dla firm IT
Zacznijmy od tego, czym jest merchandising. W skrócie to nic innego, jak działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Idąc dalej, visual merchandising, to takie rozmieszczenie produktów oraz poszczególnych elementów w sklepie, również internetowym, by wpłynąć na zachowania odbiorcy. Wyobraź sobie, że słupki sprzedaży nagle zaczynają wzrastać, za to słupki wskazujące nasze nakłady finansowe ulegną zmniejszeniu. Magia? Nie, to skuteczny visual merchandising! Zastanawiasz się, jak ma się to do branży IT?
Wyobraź sobie premierę nowej gry, usługi, czy aplikacji. Kampania reklamowa ruszyła z rozpędem i wszyscy mówią tylko o tym! Pojawiają się kolejne pozytywne recenzje, a ludzie nie mogą doczekać się, by ogłosić: „Mam to!”. Tu właśnie przychodzi z odpowiedzią visual merchandising odzieżowy, czyli odzież na zamówienie, która jest promocją danego produktu. Czapki, bluzy, torby, plecaki, na których wyeksponowane zostają znaki towarowe, postaci z gry, symbole, kojarzone z danym produktem bądź usługą, to idealne gadżety dla fanów gier, aplikacji, czy dowolnej usługi, dzięki którym nie tylko będą mogli się pochwalić, że to oni są odbiorcami, ale również poczują się bardziej związani z brandem. Co więcej, odzież promocyjna skutecznie wspiera sprzedaż innych produktów i pomaga pozyskiwać nowych odbiorców. Jak?
Od pożądania do zakupu
Dlaczego klient musi skorzystać akurat z twojej usługi? Co takiego da mu nowa gra, aplikacja czy program? Visual merchandising odzieżowy to idealny sposób na zastosowanie wszystkiego, czego potrzebuje firma – modelu AIDA. AIDA to nic innego, jak proces pozyskiwania nowego odbiorcy tak, by stał się on naszym klientem. Cztery słowa zawarte w tym skrócie, czyli Attention – przyciągnięcie uwagi, Interest – wzbudzenie zainteresowania, Desire – wzbudzenie pożądania i potrzeby posiadania, oraz w końcu Action – zainicjowanie działania, czyli dokonania zakupu, to forma działania, która dotrze do osób:
- które nie miały zamiaru wchodzić do sklepu, ale coś je ku temu skłoni,
- które weszły po określony produkt, ale może kupią coś jeszcze,
- które są stałymi klientami i warto zadbać, aby takimi zostały.
Odzież i gadżety na zamówienie doskonale sprawdzają się podczas premier. Prezentując kluczowy produkt w otoczeniu plecaków, bluz, czapek, czy toreb, które mają z nim wspólną identyfikację wizualną, również w formie chwytliwego sloganu, który zafascynuje odbiorcę, nie tylko skutecznie zwiększy sprzedaż, ale i przyciągnie nowe osoby, które będą chciały poznać historię, kryjącą się za produktem! Tu wkraczamy już w wymiar marketingu sensorycznego i zaczynamy działać na zmysły naszego potencjalnego klienta, który zaczyna się do nas przywiązywać.
Teraz wyobraź sobie, że media społecznościowe zalewają zdjęcia osób ubranych w dodatki i ciuchy z logo twojej firmy IT, aplikacji, sloganem lub postaciami z gry, czy wszystkim, co sobie wymarzysz. Szeroka gama metod znakowania, jak haft, nadruk czy naszywka, pozwolą stworzyć idealną identyfikację wizualną dla brandu. Czy istnieje lepszy sposób na darmową reklamę? Na to pytanie chyba nikt z nas nie musi odpowiadać. Co więcej, wyobraź sobie, że twoja odzież nie ma sobie równych, bo jest ekologiczna. To dopiero przyciągnie uwagę, a taką również mamy w swojej ofercie. A konkurencja? No cóż, ona zostaje daleko w tyle.