Odzież dla firm – jak sprawić, aby była to dobra inwestycja?
Odzież dla firm – jak sprawić, aby była to dobra inwestycja?
10 cech odzieży roboczej, które gwarantują, że jej zakup przekuje się w sukces marketingowy.
__________________________________________________________________
W artykule odpowiadamy na szereg pytań dotyczących odzieży roboczej. Z artykułu dowiesz się:
● Czym powinna być odzież robocza?
● Kiedy inwestycja w odzież roboczą się zwraca, a w jakich sytuacjach nie?
● Jak przebiega proces szycia odzieży personalizowanej?
● Czym powinna cechować się odzież firmowa?
● Jakie korzyści przynosi inwestycja w odzież roboczą?
● Jaką rolę odgrywa odzież robocza dla klientów oraz promocji marki?
● Gdzie szukać firmy, która stworzy darmowy projekt odzieży roboczej?
__________________________________________________________________
Czym powinna być odzież firmowa?
Odzież robocza to rodzaj ubrania, który powinien być zapewniony pracownikom niektórych zawodów. Są to w szczególności ludzie trudniący się branżami: budowalną, chemiczną, medyczną czy gastronomiczną, choć nie tylko. Ubrania firmowe stają się coraz popularniejsze wśród branż, które nie muszą z nich korzystać, ale po prostu chcą. Ta chęć jest umotywowana wieloma argumentami, o których napiszemy w dalszej części artykułu. Odzież robocza jest w pełni dostosowywana do rodzaju wykonywanych obowiązków. Jednak ubrania firmowe, oprócz wyżej wymienionych przesłanek, cechują się jeszcze jednym niezwykle ważnym aspektem – pełnią rolę wizytówki przedsiębiorstwa, wpływają na pozytywne postrzeganie marki, wzrost zaufania do niej, a co za tym idzie – wzrost sprzedaży. Odzież robocza to w zdecydowanej większości przypadków długoterminowa, opłacalna inwestycja.
Kiedy inwestycja w odzież roboczą i reklamową się zwraca, a w jakich sytuacjach nie?
Co może sprawić, że zakupiona odzież firmowa okaże się zbędnym, nieprzynoszącym oczekiwanych rezultatów wydatkiem? Odpowiedź może być tylko jedna – powierzenie jej zaprojektowania i uszycia komuś niekompetentnemu. Tanie ubrania firmowe, na których znajduje się logo marki naniesione słabo jakościowymi metodami nadruku, źle dobrane metody nadruku, niedbale umieszczone zdobienia i szycie w pośpiechu – wszystko to sprawi, że odzież robocza przyniesie przedsiębiorstwu problemy związane ze zwielokrotnieniem wydatków. To, co zostanie popsute, będzie trzeba naprawić. Naprawy generują niepotrzebne koszty i zajmują sporo czasu, podczas którego frustracja właścicieli firmy i jej pracowników narasta. Jak tego uniknąć? Należy skorzystać z usług kogoś, kto będzie totalnym przeciwieństwem niedbałości, braku profesjonalizmu i doświadczenia. Wówczas ubrania firmowe – wysokojakościowe, trwałe, oryginalne – przyczynią się do promocji marki, jej rozpoznawalności, a kolejno do rozwoju firmy i uzyskiwania przez nią większych zarobków.
Czym powinna cechować się odzież robocza?
Wiemy już, że ubrania pracownicze mogą zrobić wiele dobrego dla marki. Warto się jeszcze zastanowić, czym powinny się one charakteryzować. Poniżej przedstawiamy 10 cech odzieży firmowej, które sprawią, że jej zakup przekuje się w sukces marketingowy!
1) SPÓJNOŚĆ Z PRZEKAZEM MARKI
Odzież firmowa to nie jest zwykła odzież. Ma spełniać zdecydowanie więcej funkcji. Jedną z nich jest spójność z przekazem marki. I tak ubrania firmowe powinny być nośnikiem wartości i idei głoszonych przez przedsiębiorstwo. Bez dobrej znajomości marki, czyli bez personalizacji zamówienia, nie da się stworzyć odzieży roboczej wpływającej na odbiór firmy jako profesjonalnej, rzetelnej i solidnej.
2) BEZPIECZEŃSTWO
Bezpieczeństwo powinno być podstawową cechą wszystkich ubrań roboczych – bez względu na branżę, którą trudnią się osoby noszące odzież firmową. Ubrania te powinny więc być przyjazne dla każdego rodzaju skóry, czyli dla każdego pracownika. Wybór materiałów nie może być przypadkowy, nie mogą być to również materiały niskiej jakości. Warto zwrócić uwagę na to, czy zamawiana odzież jest tworzona z certyfikowanych materiałów. Tylko one będą gwarantem stuprocentowego bezpieczeństwa.
3) WYGODA
Komfort noszenia to nie mniej ważna kwestia niż bezpieczeństwo. Przeciętny człowiek spędza w pracy czterdzieści godzin tygodniowo. Odzież, w której wykonuje swój zawód, musi być wygodna i nie ograniczać ruchów – szczególnie tych często powtarzalnych. Nie można stworzyć w pełni komfortowych ubrań pracowniczych bez dobrej znajomości specyfiki danej branży.
4) JAKOŚĆ
Zakup wysokojakościowej odzieży roboczej jest równoznaczny z tym, że pracownicy będą ją nosić przez wiele lat, podczas których ubrania firmowe nie stracą walorów estetycznych, a co za tym idzie – długo będą skutecznie promować markę. Wybór wysokojakościowej, niekoniecznie najtańszej na rynku odzieży pracowniczej to dobrze wydane pieniądze, które z całą pewnością się zwrócą.
5) EKOLOGICZNOŚĆ
W XXI wieku ekologiczność jest cechą, na którą zwraca uwagę coraz większa liczba osób. Ekologiczność staje się standardem już nie tylko dla najbardziej wymagających klientów. Jest ona aktualnie ważna i w kwestii żywności, i w kwestii kosmetyków, i w kwestii odzieży. Produkcja odzieży roboczej zgodna z proekologicznym systemem wartości to niewątpliwy walor marketingowy.
6) ORYGINALNOŚĆ
Nikt nie lubi nudy. Właśnie dlatego ubrania firmowe nie powinny przypominać odzieży typowej dla innej znanej marki. Niepowtarzalność związana z oryginalnymi fasonem, kolorem, wzorem i zdobieniami to coś, co przykuwa uwagę każdego klienta. Wówczas marka staje się rozpoznawalna, co z kolei przekuwa się na wzrost sprzedaży.
7) NAJWYŻSZE STANDARDY
Ubrania firmowe z segmentu premium spełniają europejskie standardy, które obowiązują we współpracach międzynarodowych. Cechują się więc trwałością – zarówno materiałów, jak i nadruków czy haftów oraz posiadają właściwości odpowiednie dla danej branży, na przykład – w przypadku odzieży wierzchniej – właściwości przeciwdeszczowe. Firmy, które planują współpracę międzynarodową lub już ją podejmują, zdecydowanie powinny zatroszczyć się o najwyższe standardy wszystkich elementów składających się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, w tym o najwyższe standardy ubrań roboczych.
8) ZNAJOMOŚĆ AKTUALNYCH TRENDÓW
Odzież robocza powinna wpasowywać się w aktualne trendy. Tylko wtedy spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów, którzy chcą być stale pozytywnie zaskakiwani i mieć świadomość, że marka unowocześnia się i zmienia wraz z ich potrzebami. W przypadku ubrań roboczych obok bezpieczeństwa, wygody i jakości powinny stać estetyka, kreatywność i moda.
9) DBAŁOŚĆ O KAŻDY SZCZEGÓŁ
We współczesnym świecie klient nie jest usatysfakcjonowany produktem czy usługą, który/która jest wyłącznie tani/tania. Od marki oczekuje o wiele więcej. Dobrze zaprojektowany design, a więc ubrania robocze z odpowiedniej wielkości logo lub, które znajduje się w odpowiednim miejscu i jest wykonane odpowiednią metodą, dobrze dobrana kolorystyka, starannie wykonane zdobienia i szycie to dowód na profesjonalizm marki i to, że zdecydowanie warto być jej lojalnym klientem.
10) REKLAMA
Można uznać, że promocja jest „efektem ubocznym” ubrań roboczych, które – z założenia – mają spełniać funkcję praktyczną. Kreatywny w swoim przekazie i podkreślający wartości marki design odzieży pracowniczej = reklamowy strzał w dziesiątkę!
Jaką rolę odgrywa odzież firmowa dla klientów oraz promocji marki?
Jak widać, odzież robocza odgrywa ogromną rolę dla klientów oraz szeroko pojętej promocji marki. Dzieje się tak dlatego, że:
● pełni rolę wizytówki przedsiębiorstwa;
● przyczynia się do promocji marki i jej rozpoznawalności;
● wpływa na pozytywne postrzeganie marki;
● generuje wzrost zaufania do marki;
● pomaga w rozwoju firmy;
● zapewnia wzrost sprzedaży i zarobków.
Odzież pracownicza zapewnia sukces marki – zarówno na płaszczyźnie marketingowej, jak i biznesowej. Jest to więc z całą pewnością opłacalna inwestycja.
Badania pokazujące, że odzież robocza może zdecydowanie wpłynąć na promocję marki.
W badaniach zrealizowanych na zlecenie firmy Criteo ponad dwa tysiące konsumentów odpowiedziało na pytania, które następnie miały określić, dlaczego kupujemy dany produkt. I tak najważniejszymi przesłankami okazały się:
● znajomość marki – aż 73% badanych wskazało, że chętniej kupuje produkty firm, o których już wcześniej słyszało bądź z nich korzystało;
● wartości marki – 51% respondentów stwierdziło, że przy nabywaniu produktów ważne jest dla nich to, aby wartości przedsiębiorstwa pokrywały się z wartościami wyznawanymi przez nich samych;
● oryginalność – 31% ankietowanych przyznało, że liczą się dla nich niepowtarzalność i niebanalność – zarówno kupowanych produktów, jak i samego procesu sprzedaży i reklamy.
Inwestycja w odzież roboczą wpływa na realizację trzech wymienionych przesłanek, które okazują się kluczowe w procesie kupowania i… zarabiania.
Jak przebiega proces szycia odzieży roboczej?
Proces szycia odzieży roboczej jest dużo bardziej skomplikowany niż mogłoby się to wydawać. Proces ten składa się z kilkunastu staranne przemyślanych etapów. Poniżej opisujemy trzy najważniejsze z nich:
● projekt, który zapadnie w pamięć każdemu i w którym nawiązuje się do rozpoznawalnych cech marki i głoszonych przez nią wartości;
● realizacja projektu, gdzie dokładnie analizuje się takie kwestie jak dobór materiału, wzoru i kolorów ubrań, dobór zdobień (haft 3D lub nadruk – w zależności od wybranego materiału), wielkość i umiejscowienie logo przedsiębiorstwa;
● wybór szwalni, która stworzy najlepsze jakościowo, a w związku z tym niezwykle trwałe ubrania.
Gdzie szukać firmy, która stworzy darmowy projekt odzieży roboczej?
Warto jeszcze dodać, że powyższe cechy odzieży roboczej to tylko najbardziej podstawowe kwestie związane z jej szyciem. Jako profesjonaliści w produkcji ubrań w sektorze premium z całą pewnością dodalibyśmy do tej listy szereg rzeczy, które składają się na stworzenie światowej jakości ubrań firmowych. Warto jednak zacząć… od początku. Początkową fazą w produkcji odzieży pracowniczej jest oczywiście projekt. I tak w Rascal Industry oferujemy darmowy projekt odzieży roboczej i reklamowej. Najwyższa jakość, spójność z przekazem marki, niepowtarzalność połączona ze stylem i znajomością aktualnych trendów, dbałość o każdy detal – to elementy, które charakteryzują każdy z nich. Cała reszta uzależniona jest od specyfiki branży, z którą wchodzimy we współpracę – kluczem jest więc indywidualne podejście i personalizacja.